نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

سلامت برنج های وارداتی از تایلند بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، رسول خضری در تشریح سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به همراه کارشناسان سازمان غذا و دارو به کشور تایلند، گفت: برنج‌های تولید داخل از استانداردهای خوبی برخوردار است اما به دلیل مصرف بالای سه میلیون تن در سال نیاز به واردات برنج است، واردات برنج از کشور هند و پاکستان صورت می‌گیرد اما بنا به دلایلی واردات برنج برای چندین سال از تایلند قطع شده که قرار شد با پیگیری‌های صورت گرفته واردات مجددا انجام گیرد.

وی با یادآوری پیگیری‌های مجلس نهم و سازمان غذا و دارو درمورد برنج‌های آلوده و غیراستاندارد وارداتی، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان مرجع تایید صلاحیت برنج‌های وارداتی میزان سموم در برنج، فلزات سنگین از جمله سرب و تازه یا کهنه بودن برنج‌ها را بررسی می‌کند بنابراین چهار تن از نمایندگان مجلس به همراه گروه کارشناسی چهار نفره از سازمان غذا و دارو به تایلند سفر کردیم تا از نزدیک در جریان صحت و سلامت برنج ها برای واردات قرار گیریم.

خضری با بیان اینکه این گروه کارشناسی در سفر خود به تایلند در جریان نحوه تولید برنج این کشور قرار گرفتند، افرود: تایلند بزرگترین تولید و صادرکننده برنج در سطح دنیا است، سالانه بیش از ۲۲ میلیون تن برنج در تایلند تولید می‌شود که ۱۰ میلیون تن آن صادر می‌شود، بنابراین این گروه ایرانی از مزرعه برنج، آزمایشگاه‌ها و بزگترین کمپانی تولیدکننده و صادرکننده برنج تایلند بازدید کرد.

وی با یادآوری دیدار گروه ایرانی با وزیر اقتصاد، تجارت و بازرگانی و گروه دوستی پارلمانی تایلند، گفت: تمام جزئیات در مورد برنج‌های تایلند و عملکرد آزمایشگاه‌های آنان در این سفر اخذ شد تا پس از تحقیق و بررسی نهایی در ایران، در خصوص واردات برنج از تایلند تصمیم گیری شود.

خضری با یادآوری لایحه مصوب موافقتنامه اقتصادی و بازرگانی ایران و تایلند در هیئت دولت در خرداد ماه سال جاری، گفت: این لایحه به مجلس ارائه شده و در حال بررسی است، در حقیقت میزان تجارت ایران با تایلند پیش از این یک میلیارد و دویست میلیون دلار بوده که امروزه به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده لذا تلاش خواهیم کرد در صورت تصویب لایحه مذکور بسترسازی قانونی برای افزایش سطح معاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور تقویت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بررسی تولیدات برنج تایلند محور این سفر بود، گفت: علاوه بر واردات برنج  با کشور تایلند در حوزه‌های دیگر چون قطعه‌سازی به خصوص هارد کامپیوتر وخودرو سازی می‌توان معاملات و مبادلات را تقویت کرد البته می‌توان برنج های وارداتی تایلند به ایران را فراوری و به کشورهای مصرف کننده مانند کردستان عراق و افغانستان و غیره صادر کرد که در این صورت علاوه بر اشتغالزایی در کشور به لحاظ اقتصادی هم به نفع کشور است.

 

 



:: برچسب‌ها: سلامت برنج های وارداتی از تایلند بررسی می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

بزرگترین بخش مراقبت های ویژه کودکان آغاز به کار کرد

امروز یک از بزرگترین  بخش های مراقبت های ویژه کودکان ایران در بیمارستان مفید تهران کار خود را آغاز کرد، مراقبت های ویژه کودکان یا همان پی آی سی یو یکی از با ارزش ترین بخش های مراقبت های ویژه می باشد به همین علت رئیس بیمارستان مفید تهران دکتر ایمان زاده در این مراسم گفت: در راستای گسترش و توسعه بخش‌های درمانی، بزرگترین پی آی سی یو کشور با 19 تخت به بهره برداری رسید.

دکتر ایمان زاده افزود: همزمان بزرگترین بخش روماتولوژی کودکان کشور نیز با 15 تخت به بهره برداری رسید.
وی بیمارستان مفید را پرمراجعه ترین مرکز درمانی کشور دانست و افزود: روزانه بیش از 600 بیمار به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که حدود 10 درصد آنان به بستری نیاز دارند.
رئیس بیمارستان مفید اظهار داشت: این بیمارستان در حوزه نوزادان جراحی، عفونی و اعصاب از بهترین قطب‌های علمی کشور است.
وی توجه به سلامت کودکان کشور را ضروری خواند و افزود: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد افزایش کیفیت خدمات، رضایت‌مندی بیماران و پیشرفت‌های بسیاری بوده‌ایم.



:: برچسب‌ها: بزرگترین بخش مراقبت های ویژه کودکان آغاز به کار کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

بلافاصله گوشت قربانی را مصرف نکنید

به گزارش دکتر سلام یکی از مواردی که باید در قربانی دام ها به آن توجه ویژه ای بشود این است که گوشت قربانی را بلا فاصله پس از ذبح نباید مصرف کرد، بلکه باید حداقل ۲۴ ساعت، در یخچال نگهداری و پس از این مدت مصرف شود. این وقفه به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد.

محمدباقر حاج‌کاظمی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان: بر عدم استفاده بلافاصله گوشت قربانی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مصرف بلافاصله گوشت دام ذبح شده پرهیز کنید.

وی همچنین بر رعایت موازین بهداشتی در هنگام ذبح دام تاکید کرد و گفت: رعایت موارد بهداشتی مانع از ابتلای مصرف کنندگان به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت، سیاه زخم، تب کریمه کنگو و… می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان همچنین بر استفاده از وسایل حفاظتی مخصوصاً دستکش هنگام ذبح تأکید کرد.

حاج‌کاظمی خاطر نشان کرد: افراد بلافاصله دام ذبح شده را مصرف نکنند و حداقل 24 ساعت آن را در یخچال معمولی (دمای بین صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد) نگه دارند چراکه در اثر فرایند جمود نعشی و ایجاد اسیدهای آلی در گوشت بسیاری از عوامل بیماری‌زا از بین می‌روند.



:: برچسب‌ها: بلافاصله گوشت قربانی را مصرف نکنید ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

آغاز به کار دومین بیمارستان ثابت صحرایی در لرستان

بیمارستان شهید دکترمحمدچوبکار به عنوان دومین بیمارستان ثابت صحرایی در لرستان درمنطقه محروم چم پلک شاهیوند از توابع شهرستان دوره چگنی با همت بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و دانشگاه علوم پزشکی لرستان شروع به کار کرد.
پزشکان فوق تخصص،متخصص وعمومی،پرستاران وکارشناسان بهداشتی و درمانی در رشته های مختلف بسیج جامعه پزشکی دانشگاه طی روزهای پنجشتبه و جمعه 18و19شهریورماه95باحضوردر این منطقه و استقرار درمرکز بهداشتی درمانی چم پلک اقدام به ویزیت ودرمان رایگان ساکنین مناطق محروم بخش شاهیوندکردند.
سرهنگ نبی اله شمس بیرانوندمسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه لرستان درمصاحبه باخبرنگاروبدا گفت:مطابق سنت همه ساله،بسیج جامعه پزشکی لرستان بمناسبت های مختلف همچون هفته دولت،هفته سلامت،هفته بسیج،دهه مبارک فجرو…اقدام به برپائی بیمارستانهای صحرائی ثابت و سیار در مناطق محروم لرستان می کند که امسال نیز در آستانه هفته دفاع مقدس،این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه با حضور متخصصین پزشکی در رشته های مختلف تحت عنوان بیمارستان صحرائی ثابت شهیددکترمحمدچوبکار در منطقه محروم چمپلک نموده تا ساکنین این منطقه محروم را بصورت رایگان ویزیت و درمان نمایند.
شمس بیرانونددر ادامه اظهارداشت:مقدمات برپائی این بیمارستان عملا” از15شهریور بااردوی جهادی دانشجوئی بسیج دانشجوئی دانشگاه بااعزام60دانشجوی پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی ،پرستاری وسایر رشته های پیراپزشکی کلید خورده تا با غربالگری ساکنین منطقه وبیماریابی و نیاز سنجی، زمینه فعالیت بیمارستان مذکور را طی دیروز و امروز فراهم نمایند.
شمس همچنین افزود:دراین بیمارستان خدمات فوق تخصصی ریه،گوارش،نوزادان وبیماریهای زنان وخدمات تخصصی داخلی،قلب،جراحی عمومی،مسمومیت ها،اطفال،تغذیه،سونولوژی وعفونی وهمچنین خدمات دندانپزشکی به بیش از2000نفر ارائه گردید

 



:: برچسب‌ها: آغاز به کار دومین بیمارستان ثابت صحرایی در لرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 11 صفحه بعد